Fawilla

Fekete Erdő Brownie

2016. november 21. - Fawilla

Még csak november van, de az időjárás most, egyszerűen szörnyű. Nem emlékszem, hogy lett volna ennyire hideg itt, mióta ebben az országban élek.  Próbálom elfogadni olyannak, amilyen, mert hát tenni ellene nem tudok, panaszkodásnak semmi értelme, a legkellemesebb megoldása a gondolataim elterelésének, ha sütök egy tepsi süteményt, és egy puha takaróval melegen tartom magam. A brownie-ra esett a választásom, a takaró már adott volt...

 

psx_20161117_152439.jpg

 

Ez a tömény, csokoládés gyönyörűség hamar megváltoztatta a hangulatomat. Már a sülés közben a sütőből kiszivárgó illata mosolyt csalt az arcomra, alig vártam, hogy megkóstolhassam. Amint megsült, elszántan szabadítottam ki a sütőből, téptem le róla a sütőpapírt, és vágtam le a sarkát. Meg sem vártam, hogy kihűljön, ami hiba volt, mert melegen nagyon morzsálódik. Persze azért nem ettem meg mindet, legalábbis nem egyszerre.

 

dscf3630b.jpg

 

Ez az a fajta brownie, aminek a teteje enyhén ropogós, de a belseje puha, majdnem krémes. A meggy a tetején meg már csak a hab a tortán. Rendkívül egyszerű az elkészítése, és tökéletesen illik a tömény süteményhez.

 

dscf3634a.jpg

 

Hozzávalók:

160g csokoládé

160g margarin vagy kókuszzsír (én fele-fele arányban kevertem)

120g barna cukor

1ek vanília

120g liszt

45g kakaópor (cukrozatlan)

125ml növényi tej (mandula, szója, zab stb.)

 

Meggypuding:

25g keményítő

1ek cukor

1tk vanília

2dl meggylé

Fél üveg meggybefőtt

Elkészítése:

A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, közben egy edényben a zsiradékot a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a vaníliát és az olvasztott csokoládét is. Majd beleszitáljuk a lisztet és a kakaóport, és felöntjük a tejjel. Az egészet összeforgatjuk, fontos hogy ne keverjük túl sokáig, majd sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük. Én egy 25x25 cm-es tepsit használtam.

180 fokon 20 percig sütjük.

A meggypudinghoz egy edénybe tesszük a keményítőt, a cukrot, a vaníliát és a meggylevet, csomómentesre keverjük, majd addig főzzük, amíg besűrűsödik. A tűzről levéve hozzákeverjük a meggyet is.    

A brownie melegen morzsálódik, várjuk meg amíg kihűl.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fawilla.blog.hu/api/trackback/id/tr2411986170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása