Fawilla

Zöldborsó leves

2016. október 05. - Fawilla

Idejét sem tudom már, hogy mikor csináltam utoljára zöldborsó levest, vagy bármilyen más levest, így hát úgy gondolom, hogy itt volt az ideje. Ahogy egyre jobban hűl le az idő, annál inkább vágyik az ember egy tál forró levesre, legalábbis én így vagyok ezzel. Habár ez a leves nem annyira őszi, de az év bármelyik szakában megállja a helyét.

 dscf3348d.jpg

 

Én paszternákot használtam, mert sokkal édesebb, és egyáltalán nem fás. A recept természetesen ízlés szerint változtatható, variálható. A megadott mennyiségekből két főre bőven elegendő leves lesz.

 

dscf3357b.jpg

 

Hozzávalók:

¼ vöröshagyma

220g sárgarépa

150g paszternák vagy fehérrépa

200g zöldborsó

0.5ek olívaolaj

1ek majoránna

1ek füstölt pirospaprika

1 kisebb csokor friss petrezselyemzöld

Só, bors

Elkészítés:

A vöröshagymát felaprítjuk, és egy fél evőkanál olajon pirítani kezdjük, majd hozzáadjuk a karikákra vágott sárgarépát és megsózzuk. Amikor a répa egy kevés levet eresztett, és a hagyma is megpirult, hozzákeverjük a felkarikázott paszternákot vagy a fehérrépát. Hozzákeverjük a fűszereket is, és felöntjük 7dl vízzel, és fedő alatt puhára főzzük a zöldségeket.

Amikor a zöldségek megpuhultak, hozzáadjuk a leveshez a zöldborsót is, és konzerveset használtam, de bármilyen más kiszerelésű is tökéletesen megfelel. Amint a leves újra felforrt, hozzáadjuk a felaprított friss petrezselyemzöldet, de már nem főzzük tovább.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fawilla.blog.hu/api/trackback/id/tr2611767945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása