Fawilla

Almás palacsinta

Örök szerelmem, a palacsinta

2016. október 06. - Fawilla

Olyan emberrel még életemben nem találkoztam, aki ne szeretné a palacsintát, vagy annak valamelyik változatát. Azt mondanám, hogy az egyik kedvenc ételem, mindig is imádtam. Úgy emlékszem, talán ez volt az első étel, amit megtanultam már gyerekkoromban elkészíteni, mivel Anyukám nem mindig akart sütni, amikor én enni szerettem volna, szóval kénytelen voltam magamnak megsütni. Az első próbálkozások persze katasztrofálisak voltak, szétszakadt, lyukas, néha odakozmált palacsinták születtek, de én nem adtam fel. Aztán lassan belejöttem, mert hát az igaz szerelemért bármit megtesz az ember...

dscf3374a.jpg

 

Miután vegán lettem, persze, hogy a palacsinta volt az első amit ki kellett, hogy kísérletezzem. Ez a változat inkább az amerikai palacsintára hasonlít, mert vastagabb, és nem terül el magától a serpenyőben.

Én gluténmentes lisztkeveréket használtam hozzá, amiben a sütőpor már eleve benne van. Vegyítve a csicseriborsóliszttel, és a szójajoghurttal, amitől kissé ropogós réteget kap, de belül habos, könnyű és levegős lesz a palacsinta. Az alma és a fahéj meg számomra elválaszthatatlanok, az édes ízük és illatuk az őszt képviselik.

A juharszirup meg már csak a hab a tortán...

 

dscf3391b.jpg

A megadott mennyiségből 8 darab kisebb palacsinta lesz, a hozzávalók ízlés szerint variálhatóak.

 

Hozzávalók:

70g gluténmentes liszt keverék

30g csicseriborsóliszt

0.5tk sütőpor

80g szójajoghurt

0.5ek olaj

120ml növényi tej (mandulatej, szójatej, kókusztej, stb.)

1tk őrölt fahéj

2db alma

Elkészítése:

Egy edénybe összekeverjük a liszteket, a sütőport, egy csipet sót, és a fahéjat, majd hozzáadjuk a szójajoghurtot, az olajat és a növényi tejet.  Csomómentesre keverjük.

Az almákat lereszeljük, majd hozzáadjuk a tésztához. Egy felmelegített, tapadásmentes serpenyőben megsütjük a palacsintákat. Ez a tészta nem terül el a serpenyőben magától, nekünk kell elsimítani, és vastagabbak palacsinták lesznek belőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://fawilla.blog.hu/api/trackback/id/tr911775803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiss Bela 2016.10.07. 15:24:39

Ez az a csicseriborsó-liszt, ami károsítja az egészséget? Egyétek! Kókuszzsírral süsd ki :)

VegaLife 2016.10.08. 10:26:32

Már gondolkodom egy ideje én is azon, hogy reszelt almával is készítek ilyen palacsintát, nem banánnal és zabpehellyel. :)
Miért gm lisztet használsz? Gluténérzékeny vagy?

Fawilla 2016.10.08. 20:40:56

@VegaLife: Nem vagyok gluténérzékeny, csak kerülöm
a glutén fogyasztást amennyire csak tudom. Próbáld ki a reszelt almás palacsintát, megéri. :)

Fawilla 2016.10.08. 20:44:14

@Kiss Bela: Egyáltalán nem károsítja az egészséget, sőt, nagyon magas a fehérje, vas és magnézium tartalma. :)
süti beállítások módosítása