Fawilla

Édesburgonya krémleves

Kicsit másként

2021. december 06. - Fawilla

img_20211125_172809419done.jpg

 

Nem fogom hosszan ecsetelni, hogy miért imádom az édesburgonyát, meg hogy mennyire egészséges, egyszerűen csak megosztom ezt a receptet, ami teljes mértékben a véletlen műve volt. 

Valami nálam hatalmasabb erő irányíthatta a kezem, nem is gondolkodtam rajta, csak csináltam. Volt már egy jól bevált édes krumpli leves receptem, amit gyakran el is készítettem. Most is az volt a terv, de szerencsére valami teljesen más, sokkal izgalmasabb, sokkal karakteresebb leves lett belőle.

 

img_20211125_145110853done.jpg

 Az édesburgonyát kockákra vágtam, a fűszerekkel, egész fokhagymával, olíva olajjal meglocsolva megsütöttem.

 

img_20211125_154305373done.jpg

A hagymát nagyon alacsony hőmérsékleten karamellizáltam amíg a burgonya a sütőben volt, majd a karamellizált hagymához adtam hozzá a szójaszószt és a miso pasztát. Csodálatos ízkombinációra találtam rá, a leves édes, fűszeres és egyszerre éles hatást keltett. Lélekmelegítő volt ebben a hideg, esős időben. Ugorjunk is a recepthez!

 

 

Hozzávalók:

4 személyre

 

  • 4-5 közepes méretű édesburgonya
  • 1 fej lilahagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • rozmaring
  • kakukkfű
  • bors
  • olíva olaj
  • 1ek szójaszósz
  • 1ek miso paszta
  • 1 liter víz
  • 1 konzerv kókuszkrém  (400ml)

 

Elkészítése:

 

Az édesburgonyát felkockázzuk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk szárított rozmaringgal, kakukkfűvel és mellé tesszük az egész fokhagymagerezdeket is. Olívaolajjal meglocsoljuk, majd a sütőben 180 fokon megsütjük..  

Amíg az édesburgonya megsül, addig a lilahagymát felszeleteljük és egy nagyobb edényben, kevés olajon karamellizáljuk. A hagyma ettől édes lesz és gyönyörű, aranybarna kérget kap.  De vigyázzunk, hogy ne égjen oda mert attól keserű lesz. 

Amikor a hagyma elkészült, hozzáadjuk a szójaszószt és a miso pasztát, alaposan összekeverjük, majd hozzákeverjük a megsült édesburgonyát. 

Felöntjük vízzel, felforraljuk, majd az egészet leturmixoljuk. Én botmixert használtam.

Turmixolás után, hozzáadjuk a kókuszkrémet, újra forraljuk, majd tálalhatjuk is. ,  

 

Jó étvágyat hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fawilla.blog.hu/api/trackback/id/tr5516775110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása