Fawilla

Polenta "pizza"

2016. szeptember 27. - Fawilla

Ez az ötlet az után jött, hogy feltettem magamnak a kérdést, hogy mi van a hűtőmben, amit fel kéne használni. Miután kinyitottam a hűtőajtót, egy fél fej brokkoli volt az első amin megragadt a tekintetem. Majd megláttam a kelbimbókat és a kis darab füstölt vegán sajtot is, ekkor már kezdett körvonalazódni, de nem akartam glutén tartalmú tésztát használni, a kukoricadara meg eleve a rendelkezésemre állt. És megszületett a polenta pizza...

dscf3317a.jpg

Sajtot egyébként nem használtam volna, -vegán vagy sem-, de ha már volt, rontani nem rontott rajta, az biztos. A zöldségek természetesen felcserélhetőek ízlés szerint, ahogy a fűszerek is. Mostanában próbálom az olajat is kerülni, csak akkor használok, ha tényleg nincs más megoldás. Egyszerűen csak egy kevés vizet öntök az edénybe.

 

dscf3329b.jpg

 

Hozzá kell, hogy tegyem, nekem talán még jobban is ízlett így, mint pizzatésztával, egyrészt mert gluténmentes, az állaga könnyű és omlós, de még sem pépes. Tökéletes harmónia.

 

dscf3336d.jpg

 

Hozzávalók a polentához:

140g kukoricadara

2dl magtej (mandula, szója stb…)

2dl víz

2 gerezd fokhagyma

2-3 babérlevél (mérettől függően)

Só, bors

Feltét:

¼ vöröshagyma

100g kelbimbó

70g brokkoli

100g cannellini bab (fehérbab)

100g sűrített paradicsom

1ek majoránna

1tk oregánó

1tk bazsalikom

1tk fokhagyma granulátum, vagy 2 kisebb gerezd friss fokhagyma

0.5tk kakukkfű

Friss petrezselyem zöld

Só, bors

Vegán sajt

Elkészítés:

Egy magas falú edénybe öntjük a tejet és a vizet, hozzákeverjük a kukoricadarát, és habverővel csomómentesre keverjük. Majd hozzáadjuk az babérleveleket, az átnyomott vagy apróra vágott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk, majd közepes hőfokon, folyamatos kevergetés mellett sűrűre főzzük.

Amikor besűrűsödött a polentánk, eltávolítjuk belőle a babérleveleket, és egy vékonyan kiolajozott tűzálló edénybe öntjük. Én egy 22x16cm-es sütőtálat használtam. Közben előmelegítjük a sütőt.

A feltéthez, egy másik edénybe helyezzük a kockára vágott vöröshagymát, és főzni kezdjük, én nem használtam olajat, helyette egy kevés vizet öntöttem alá, és megsóztam. Amikor a hagyma puhulni kezd, hozzákeverjük a megtisztított és félbe vágott kelbimbókat, nagyjából 5 percig pároljuk, majd hozzáadjuk a rózsáira szedett brokkolit, az összes fűszert, majd fedő alatt félkészre pároljuk. Amikor már majdnem megpuhultak a zöldségek, hozzáadjuk a fehérbabot, (én konzerveset használtam, ha az nincs, akkor elő kell főzni) és a sűrített paradicsomot, majd felengedjük nagyjából 1dl vízzel. Most már fedő nélkül, közepes hőmérsékleten addig főzzük, amíg megpuhulnak a zöldségek és besűrűsödik a szósz. Amikor elkészült, hozzákeverjük a felaprított friss petrezselymet és az egészet ráöntjük a polentánkra. Reszelhetünk rá vegán sajtot, de ez a lépés elhagyható. Előmelegített sütőben 180 fokon 10-15 percig sütjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://fawilla.blog.hu/api/trackback/id/tr8911747429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása