Fawilla

Gluténmentes édesburgonyás brownie

2017. május 09. - Fawilla

Tudom, ez elsőre kicsit furcsán hangzik, gondolhatod, krumpli a sütiben… de hidd el, ennél finomabb browniet még életemben nem ettem. Persze nincs krumpli íze. A recept nagyjából ugyanaz, mint a másik, amit posztoltam, csak ez gluténmentes.

 

img_20170501_200958210a.jpg

 

Az előző receptnél egyszerűen nem hagyott nyugodni az, hogy a süti melegen nagyon morzsálódik. Mert a még meleg brownie egy gombóc krémes fagylalttal, elképesztő párosítás. Tudtam, hogy valamit változtatnom kell a recepten, főleg, hogy gluténmentesen akartam elkészíteni. Végre egy igazi kihívás! –gondoltam, és napokig töprengtem a megoldáson. Oké, talán nem volt ennyire drámai, csak kellett találnom valamit, ami összefogja és nedvesen tartja a tésztát.  

 

img_20170501_201139995b.jpg

 

Banán, vagy alma lehetett volna a megoldás, de én valami különlegesebbet akartam. Amikor éppen a következő napi ebédemet készítettem, és rápillantottam a konyhapulton várakozó édesburgonyákra, akkor született meg az ötlet. Az eredmény pedig magáért beszél, tökéletes, puha és krémes tészta, amiben a nyers kakaóbab darabok még magasabb szintre emelik az élményt. Valószínűleg nem én vagyok az első a földön, aki így készített brownie-t, de jól esik a tudat, hogy valami fantasztikust alkottam.

 

img_20170501_200951637c.jpg

 

Hozzávalók:

160g csokoládé

120g zsiradék (margarin, kókuszzsír)

120g kókuszcukor vagy barna cukor

120g gluténmentes lisztkeverék

45g kakaópor

1ek vanília

1db közepes méretű édesburgonya

125ml növényi tej

Nyers kakaóbab darabok

 

Elkészítése:

Az édesburgonyát meghámozzuk, kockákra vágjuk és puhára főzzük. Majd hagyjuk kihűlni.

A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, közben a zsiradékot kikeverjük a cukorral, és a vaníliával, majd hozzáadjuk a pépesített édesburgonyát, a növényi tejet, és az olvasztott csokoládét is. Az egészet alaposan összekeverjük, majd a legvégén hozzákeverjük a gluténmentes lisztet, a kakaóport és a nyers kakaóbab darabokat is. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a masszát, majd előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütjük.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fawilla.blog.hu/api/trackback/id/tr712491967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása